B2B alanında pazarlama, müşteri merkezli bir yapının temel taşlarından biridir. Pazarlaması güçlü ve süreçleri sorunsuz işleyen bir şirketin satış bölümü de pazarlamanın çıktıları ile beslenerek sağlam temellere oturur.
Buradan hareketle, bir işletmenin pazarlama ve satış süreçlerinin bilimsel yöntemler ve piyasa gerçekleriyle analiz edilerek mevcut durumunun değerlendirilmesi ve olması gereken ile aradaki farkın ne şekilde önceliklendirileceğini ortaya koymak amacıyla alanında uzman ekiplerin yürüttüğü bir araştırma projesi gerçekleştiriyoruz.
Amacı, şirketin en büyük güç kaynağı olan “müşteri” merkezli süreçlerinin etkinliğinin artması için yapılabileceklerin tespit edilmesi olan ve son 10 yılda yaklaşık 200 şirkette gerçekleştirdiğimiz bu proje kapsamında, sağlıklı bir pazarlama ve satış yapısı için ciddiyetle işletilmesi gereken 8 başlıktaki 30 konunun şirket tarafından nasıl yürütüldüğünü tespit ediyoruz.