Transfer Fiyatlandırması Raporlarının Hazırlanması ve Emsal Fiyat Analizi Hizmetleri

https://pkf.com.tr/wp-content/uploads/2023/05/transfer-fiyatlandirmasi-rapor-emsal-fiyat-analizi.jpg

Türkiye’de yürürlükte olan transfer fiyatlandırması mevzuatı uyarınca mükelleflerin bir takım belgelendirme yükümlülüğü bulunmaktadır. Bunlar bazı şartların bulunması halinde üç ayrı rapor hazırlanması ve Kurumlar Verisi beyannamesi ekinde verilmesi gereken yıllık transfer fiyatlandırması formunun idareye verilmesidir.

TRANSFER FİYATLANDIRMASI RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ:
  1. Genel Rapor
  2. Yıllık Transfer Fiyatlandırması Raporu
  3. Ülke Bazlı Rapor
  4. Transfer Fiyatlandırması Formu
GENEL RAPOR:

Çok uluslu işletmeler grubuna bağlı ve bir önceki hesap dönemine ilişkin kurumlar vergisi beyannamesi ekinde yer alan bilançodaki aktif büyüklüğü ve gelir tablosundaki net satışlar tutarının her ikisi de 500 milyon TL ve üzerinde olan kurumlar vergisi mükellefleri tarafından hazırlanır.

Buna göre, bir hesap dönemi ile ilgili genel rapor hazırlanması için;

  1. a) Çok uluslu işletmeler grubuna bağlı bir kurumlar vergisi mükellefi olması,
  2. b) İlgili hesap döneminden bir önceki hesap dönemine ilişkin kurumlar vergisi beyannamesi ekinde yer alan bilançodaki aktif büyüklüğü ve gelir tablosundaki net satışlar tutarının her ikisinin de 500 milyon TL ve üzerinde olması gerekmektedir.
YILLIK TRANSFER FİYATLANDIRMASI RAPORU:

İlişkili kişilerle gerçekleştirilen işlemlerle ilgili olarak kurumlar vergisi beyannamesinin verileceği tarihe kadar yıllık transfer fiyatlandırması raporunun hazırlanması ve istenmesi halinde Mali İdare veya vergi incelemesi yapmaya yetkili olanlara ibraz edilmesidir.

ÜLKE BAZLI RAPOR:

Ülke bazlı rapor, Genel rapordan farklı olarak esas itibariyle 3 adet tablodan oluşan bir raporlama yükümlülüğüdür. Bu itibarla daha önceden var olan TF, KEYK ve Örtülü sermaye formuna benzerlik göstermektedir.

Raporlanan hesap döneminden bir önceki hesap döneminin konsolide finansal tablolarına göre toplam konsolide grup geliri, 750 milyon Avro ve üzerinde olan çok uluslu işletmeler grubunun Türkiye’de mukim nihai ana işletmesi veya vekil işletmesi, raporlanan hesap döneminden sonraki on ikinci ayın sonuna kadar ülke bazlı raporu hazırlar ve elektronik ortamda İdareye sunar.

TRANSFER FİYATLANDIRMASI FORMU:

Kurumlar vergisi beyannamesi ekinde yer alan transfer fiyatlandırması formunu doldurmak suretiyle ilişkili işlem ve kişilerin işlem türü, işlem tutarı ve yöntem itibariyle beyan edilmesidir.

Yukarıda bahsedilen iki tür belgelendirme yükümlülükleri esas itibariyle birbiriyle bağlantılı ve birbirlerini tamamlayıcı niteliktedir. Bu nedenle, beyanname ekinde sunulan formda belirtilen ilişkili kişiler ve işlemler hakkındaki bilgiler ile transfer fiyatlandırması raporlarında yapılan açıklamaların birbirleri ile tutarlı olması gerekmektedir.

Yıllık belgelendirme yükümlülüklerinin zamanında yerine getirilmesi, mükelleflerin ileride bir vergi incelemesine tabi tutulması durumunda, ilişkili işlemleri hakkında geçmişe dönük olarak gerek zaman gerekse maliyet açısından büyük yük getirecek çalışmalar için önceden hazırlıklı olmalarına ve tutarlı bir transfer fiyatlandırması politikası uygulandığını göstermelerine yardımcı olacak bir işlemdir.

Ayrıca transfer fiyatlandırması belgelendirme çalışması sırasında, şirketin ilişkili işlemlerinde üstlendiği fonksiyon ve riskler hakkında makro düzeyde bir analiz yapılmakta ve gerekli tedbirleri alması için önemli bir fırsat sunulmaktadır.

BU KAPSAMDA, ŞİRKETİMİZİN VERMİŞ OLDUĞU HİZMETLER AŞAĞIDAKİ GİBİDİR;
  • Şirketinizin fonksiyon ve risk yapısının çıkarılması,
  • Şirketinizin transfer fiyatlandırması politikalarının gözden geçirilmesi,
  • İlişkili işlemlerle ilgili anlaşmaların incelenmesi,
  • İlişkili işlemlerin mahiyetine en uygun transfer fiyatlandırması yönteminin belirlenmesi,
  • İlişkili işlemlerin iç ve dış emsal açısından ekonomik analizler ve değişik veri tabanları araştırmaları ile desteklenmesi
  • Transfer Fiyatlandırması raporlarının hazırlanması
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Vergi Denetim ve Danışmanlık Hizmetleri

Vergi Denetim ve Danışmanlık Partnerleri

PKFİSTANBUL
PKF Istanbul is the network of member firms of PKF International Limited, each of which is a separate and independent legal entity and does not accept any responsibility or liability for the actions or inactions of any individual member or correspondent firm(s).

“PKF" and the PKF logo are registered trademarks used by PKF International Limited and member firms of the PKF Global Network. They may not be used by anyone other than a duly licensed member firm of the Network.
Eski Büyükdere Cad. Park Plaza, No: 14 Maslak İSTANBUL
PKFİSTANBUL
PKF İstanbul, PKF Global'a bağlı bir üye olup, her biri ayrı ve bağımsız hukuki bir varlık olan PKF International Limited üye firmalarının ağıdır. Her bir üye veya yazışma firmasının eylemleri veya eylemsizliği konusunda hiçbir sorumluluk veya yükümlülük kabul etmemektedir.
PKF İstanbul is a member of PKF Global, the network of member firms of PKF International Limited, each of which is a separate and independent legal entity and does not accept any responsibility or liability for the actions or inactions of any individual member or correspondent firm(s).
Eski Büyükdere Cad. Park Plaza, No: 14 Maslak İSTANBUL
HİZMETLERİMİZSizlere neler sunuyoruz?
Son Yazılar