VERGİ SİRKÜLERİ: 2017-13 |
SİRKÜLER TARİHİ: 20.12.2017 |
486 Sayılı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 17 Aralık 2017 Tarihinde yayımlanarak yürürlüğe girdi. İlgili tebliğ hükümlerince Serbest meslek erbabı, basit usul ve işletme esasına tabi mükelleflerin “Defter-Beyan Sistemini kullanmaları zorunlu hale geldi.
Defter Beyan Sistemi Kapsamı Dışındaki Mükellefler:
Kurumlar vergisi mükelleflerinden işletme hesabı esasına göre defter tutmalarına Bakanlıkça müsaade edilenler, bilanço esasına göre defter tutan mükellefler ile gelirleri sadece ücret, gayrimenkul sermaye iradı, menkul sermaye iradı ile diğer kazanç ve iratlardan veya bunların birkaçından veyahut tamamından oluşan gelir vergisi mükellefleri bu Sistemi kullanamayacaktır.
Defter Beyan Sistemi Kapsamındaki Mükellefler:
– Serbest meslek erbabı mükellefler (noterler ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanlar hariç) sistemi kullanmaya başlayacakları tarih 01.01.2018, başvuru tarihi: 31.12.2017 ancak Geçici Madde ile başvurular 31.01.2018 tarihine kadar yapılabilecek
– Basit usule tabi olan mükellefler, sistemi kullanmaya başlayacakları tarih 01.01.2018 ,başvuru tarihi: 31.12.2017 ancak Geçici Madde ile başvurular 30.06.2018 tarihine kadar yapılabilecek
– İşletme hesabı esasına göre defter tutan mükelleflerinin ise sistemi kullanmaya başlayacakları tarih 01.01.2019 olup, bir önceki takvim yılının son gününe kadar başvurularının tamamlamış olmaları gerekmektedir.
– Serbest meslek kazanç defteri yanında işletme hesabı esasına göre defter tutanlar açısından ise 01.01.2018 olarak dikkate alınacaktır.
Kayıt zamanı:
– İşlemlerin defterlere kaydı, ait oldukları aya ait katma değer vergisi beyannamesinin verilmesi gereken son günden fazla geciktirilemez.
– Takvim yılının son ayına ait kayıtlar, takvim yılına ait gelir vergisi beyannamesinin verilmesi gereken son gün saat 23:59’a kadar yapılabilir.
– Basit usule tabi mükelleflerin alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin üçer aylık kayıtlar, izleyen ayın sonuna kadar Sisteme kaydedilir. Ancak ilgili tebliğin Geçici 2 maddesi ile basit usule tabi mükelleflerin 30/4/2018 tarihine kadar kaydedilmesi gereken alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin üç aylık kayıtlar 31/7/2018 tarihine kadar sisteme kaydedilebilecekleri açıklanmıştır.
Yanlış kayıtların düzeltilmesi
Defter ve kayıtlara rakam veya yazıların yanlış girilmesi durumunda, Tebliğde kayıt zamanına ilişkin olarak belirlenen süreler zarfında, Sistem üzerinden yanlış kayıt güncellenebilecek veya iptal edilerek doğru kayıt aynı yöntemle tekrar girilebilecektir.
Burada belirtilen konularda ilave bilgi ihtiyacında bizimle temasa geçmenizi rica ederiz.